Formtoppen

söndag, oktober 15, 2006

Droppen som fick bägaren att rinna över

I går ställde jag mig på en våg. Siffran jag såg var ungefär 2 kg mer än vad jag förväntade mig. "2 kilo" tänker ni kanske nu, "det är ju inte så mycket ändå"....Nej, det är inte så mycket om man tar det ur sitt sammanhag. Tar man dock i beräkning att den siffra jag trodde vågen skulle visa är 3 kg MER än vad jag bör/ vill väga, då är 2 kg mycket. För mycket. VÄLDIGT mycket för mycket. För istället för att vilja gå ner 3 kg måste jag nu gå ner 5 kg...

En vän sa de förlösande orden tidigare i veckan, när jag klagade på vecket under rumpan som helt plötsligt har dykt upp. Hon sa "Välkommen till närmare 30-års åldern". Urk. Nu är det visserligen både 2 och 3 år kvar tills jag fyller 30 men jag måste erkänna att åldern sätter sina spår...Dags för en action plan helt enkelt.

1 kommentarer:

  • Klockan 3:02 em , Anonymous Anonym sa...

    Lycka till med formen! Det går om du vill:-)

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida